Skip to content

Senior auditor AO/IC

Nijmegen€ 3.850 - € 5.801 per maandFinance & ControlStaf

Beweeg met ons mee

Bij de Sint Maartenskliniek zetten we ons dagelijks in voor misschien wel onze voornaamste vrijheid: onze bewegingsvrijheid. Van een kleuter die door een hersenbeschadiging zijn armen niet goed kan bewegen, tot een volwassene met chronische rugpijn of een geïnfecteerde knieprothese. Hier help je patiënten die hun laatste hoop op een leven met meer beweging en minder pijn vestigen op ons.

Help jij mee aan de beste zorg?


We zijn per direct op zoek naar een:

Senior Auditor Administratieve Organisatie en Interne Controle (AO/IC) en Horizontaal Toezicht (Medisch Specialistische Zorg) 

Afdeling Finance & Control 

36 uur per week 

De Sint Maartenskliniek

De Sint Maartenskliniek is de grootste behandelaar op het gebied van houding en beweging in Nederland. We leveren hoog-specialistische, complexe zorg op het gebied van orthopedie, reumatologie, revalidatie en pijnbestrijding. Als koploper halen we regelmatig de media met onze innovaties. Zo konden enkele van onze patiënten met een dwarslaesie als eersten in Nederland weer lopen met een exoskelet.

Jouw afdeling

Je gaat werken onder de stafafdeling Finance & Control die de bijzondere zorg van de Sint Maartenskliniek ondersteunt met analyses, informatievoorziening en advies op financieel en zorg-administratief gebied. Onze informele afdeling bestaat uit vier teams; Planning Control & Analyse, Financiële administratie, ZorgControl en Administratieve Organisatie en Interne Controle (AO/IC) waar 40 medewerkers werkzaam zijn.

Jouw functie 

Als Senior Auditor AO/IC en Horizontaal Toezicht vervul je een onafhankelijke integrale interne controlefunctie gericht op de risicobeheersing en werking van processen en controlemaatregelen m.b.t de financiële- en zorgadministratieve verantwoording, inclusief de hieraan ondersteunende IT-processen. Dit doe je samen met je collega auditor AO/IC. In deze rol ontvang je hiërarchisch leiding van de Manager Finance & Control. Daarnaast rapporteer je, onafhankelijk, rechtstreeks aan de Raad van Bestuur. In je rol als senior auditor stuur je je directe collega functioneel en operationeel aan in de werkzaamheden.


Je bent een belangrijke gesprekspartner voor onze accountant, onze IT-auditors en de zorgverzekeraars (in het kader van Horizontaal Toezicht) waaraan we de externe verantwoording over de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de (bron)registraties en inrichting van onze systemen dienen af te leggen.


Je stelt jaarlijks het intern controleplan op, voert (proces-) audits en impactanalyses uit. Op basis van jouw bevindingen rapporteer en adviseer je over de ontwikkelingen en inrichting met betrekking tot de integrale administratieve organisatie en interne controle (AO/IC), waarbij wordt toegezien dat de gemaakt afspraken worden nageleefd. Eventueel geef je aanvullende toelichting en instructie indien dat nodig is. Ook heb je een coördinerende rol bij de externe audits voor Horizontaal Toezicht, en delen van de jaarrekening. Daarnaast is er ruimte om jouw werkzaamheden uit te breiden naar andere gebieden zoals, risicomanagement en informatiebeveiliging (NEN7510) vanuit een derdelijns perspectief.


Als laatste is te vermelden dat de Sint Maartenskliniek koploper is op het gebied van Horizontaal Toezicht in Nederland. De afgelopen jaren is er veel energie gestoken in het ontwikkelen en implementeren van deze nieuwe procesgerichte manier van (administratieve) verantwoording van de geleverde zorg. Dit is in nauwe samenwerking met de zorgverzekeraars en andere aanbieders uitgevoerd. De basis hiervan staat als een huis. We zijn nu toe aan een volgende kwaliteitsstap: Het gebruik maken van datagedreven werken en continuous monitoring onder andere bij de controles voor Horizontaal Toezicht. Uiteindelijk willen we Horizontaal nog verder professionaliseren door deze een significante rol te geven in het nieuw Elektronisch Patiënten Dossier (EPD), waarvoor de implementatie in 2023 opgestart zal worden en tot begin 2024 zal doorlopen. Afgelopen jaar is AFAS, als nieuw ERP-systeem, geïmplementeerd in de organisatie. Ook hier heeft er een kwaliteitsslag plaatsgevonden waardoor de keten van bestellen tot betalen (P2P) meer integraal wordt ondersteund. Het voordeel hiervan kan komende tijd verder worden uitgebouwd.

Vereisten

Wat neem je mee?

Je beschikt over een afgeronde academische opleiding richting accountancy of bedrijfseconomie en bent uitstekend op de hoogte van relevante wet en regelgeving (waaronder de registratie/facturatie van medisch specialistische zorg). Je hebt ruime ervaring en expertise opgedaan in een vergelijkbare controlefunctie, bij voorkeur in een ziekenhuis. Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen, kunt op diverse niveaus acteren en omgaan met diverse belangen. Kwaliteit heb je hoog in het vaandel staan. Met je deskundigheid en stevige persoonlijkheid straal je vertrouwen uit en wordt je gezien als een serieuze gesprekspartner. Kortom: je bent een gedreven vakvrouw/vakman die graag op een proactieve wijze met ons wil meewerken aan de verdere ontwikkeling van onze ondernemende en innovatieve kliniek!

Dit bieden wij

We zijn een kleine organisatie maar hebben een grote naam. Onze medewerkers roemen de goede sfeer. Hier werk je in de voorhoede van je vak en bereik je de toppen van je kunnen. Je krijgt een uitdagende en afwisselende functie, in eerste instantie voor de duur van een jaar met intentie tot vast dienstverband. Je salaris bedraagt minimaal €3.850,- en maximaal €5.801,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (FWG 65, CAO ziekenhuizen). Daarnaast profiteer je van prima arbeidsvoorwaarden, waaronder een eindejaarsuitkering en een goede pensioenvoorziening, maar ook zaken als gratis sporten en een prachtige werkplek. Lees meer over onze arbeidsvoorwaarden.

Nu solliciteren

Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Arjen Groothedde, Manager Finance & Control. Hij is bereikbaar via telefoonnummer (06) 23 50 91 46 of via a.groothedde@maartenskliniek.nl.


Wil je direct solliciteren? Gebruik dan vóór 8 februari 2023 de knop 'solliciteren' bovenaan deze pagina. We kijken nu al uit naar jouw reactie! 


De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 13 februari 2023 in de middag. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.


Screening van CV, diploma’s, identiteitsbewijs, actuele verklaring omtrent gedrag (VOG) en indien van toepassing BIG-registratie, maakt deel uit van de selectieprocedure. Dit om de veiligheid van onze patiënten en medewerkers te waarborgen.


Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Nederland, Gelderland, Nijmegen
€ 3.850 - € 5.801 per maand
Finance & Control