
Hoofd Eten & Drinken
Nijmegen€ 4.244 - € 6.396 per maandFacilitair Bedrijf & VastgoedZorgondersteuning
Beweeg met ons mee
Bij de Sint Maartenskliniek zetten we ons dagelijks in voor misschien wel onze voornaamste vrijheid: onze bewegingsvrijheid. Van een kleuter die door een hersenbeschadiging zijn armen niet goed kan bewegen, tot de thuiszorgmedewerkster met opvlammende gewrichtsontstekingen. Hier help je patiënten die hun laatste hoop op een leven met meer beweging en minder pijn vestigen op ons.
Mogen ze ook op jou rekenen, met alles wat je al kunt bijdragen en bij ons wilt leren?
We zijn per direct op zoek naar een:
Hoofd Eten & Drinken
Afdeling Facilitair Bedrijf
32 - 36 uur per week
Nijmegen
De Sint Maartenskliniek
De Sint Maartenskliniek is de grootste behandelaar op het gebied van houding en beweging in Nederland. We leveren hoog-specialistische, complexe zorg op het gebied van reumatologie, orthopedie, revalidatie en pijnbestrijding. Als koploper halen we regelmatig de media met onze innovaties. Zo konden enkele van onze patiënten met een dwarslaesie als eersten in Nederland weer lopen met een exoskelet.
Jouw afdeling
Het Facilitair Bedrijf van de Sint Maartenskliniek ontvangt, verzorgt en ondersteunt patiënten, medewerkers en bezoekers. Als één van de eerste zorginstellingen in Nederland verzorgt deze afdeling lekkere, verse maaltijden met duurzame regionale ingrediënten. Maar ook op andere gebieden geldt dat het Facilitair Bedrijf op een proactieve manier streeft naar het inspelen op de behoeften van alle mensen die een beroep doen op de Sint Maartenskliniek.
Onder de afdeling Eten & Drinken valt de keuken, het restaurant, de catering en de voedingsassistentie. Onze afdeling wordt momenteel goed onder de loep genomen wat betreft de bedrijfsvoering wat zou kunnen betekenen dat hier en daar wijzigingen worden aangebracht maar zeker is dat de focus op eten & drinken zal blijven liggen. Het team van de keuken kookt voor het restaurant, de catering en uiteraard voor de ongeveer 100 patiënten. Er wordt zoveel mogelijk gewerkt met biologische producten en streekproducten, die uit een straal van 50 km rond de Sint Maartenskliniek komen. Dat al deze maaltijden goed in de smaak vallen blijkt wel uit de complimentjes: het prikbord met bedankkaartjes van patiënten hangt altijd vol. Het team van Restaurant & Catering verzorgt de dagelijkse werkzaamheden binnen het restaurant en de cateringvoorzieningen binnen de Sint Maartenskliniek. Van lunchgerechten voor bezoekers en medewerkers tot broodjes bij bijeenkomsten. Dit deel van het team is in opbouw na de Corona-tijd en de processen worden onder de loep genomen. Jouw hulp is hard nodig om de organisatie vitaal te maken en te houden. De voedingsassistentie zorgt gastvrij voor de patiënten op het gebied van eten en drinken.
Jouw functie
Als Hoofd Eten & Drinken val je direct onder leiding van de Manager Facilitair Bedrijf & Vastgoed. In deze functie stuur je een team van teamleiders aan die de horecamedewerkers en voedingsassistenten aansturen. In het totaal betreft dit zo’n 75 medewerkers. De samenwerking in de eten & drinken keten kan verder geoptimaliseerd worden zodat de patiënten en bezoekers een nog efficiëntere organisatie ervaren. Je werkt aan het optimaliseren van de samenwerking tussen de teams. Daarnaast vraagt deze functie een goed commercieel horeca inzicht waardoor je met je team in staat bent te verder te bouwen aan een financieel duurzame, gastvrije en gezonde werkomgeving.
Als coachend leidinggevende weet je je teamleiders te enthousiasmeren en te faciliteren in hun ontwikkeling en stimuleer je daarbij het zelf organiserend vermogen van hen en van de medewerkers.
Samen met het Management Team van het Facilitair Bedrijf ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het tactisch beleid en lever je een bijdrage aan het strategisch beleid, teneinde een optimale en kwalitatieve dienstverlening te realiseren door middel van een efficiënte en effectieve bedrijfsvoering. Je vertaalt het vastgestelde beleid naar een jaarplan inclusief begroting en ziet toe op de uitvoering. Tevens lever je (on)gevraagd de benodigde managementinformatie aan.
Daarnaast voer je het vastgestelde personeelsbeleid uit, zoals het voeren van de jaargesprekken, verzuimmanagement en de werving en selectie. Je zorgt hierbij voor de kwantitatieve en kwalitatieve personele bezetting. Waar nodig initieer en begeleid je veranderingsprocessen.
Verder geef je hét voorbeeld als het gaat om het uitdragen van onze kernwaarden: mensgericht, excelleren, innovatief en ondernemend. Je volgt in- en externe ontwikkelingen binnen het vakgebied, je signaleert knelpunten en ontwikkelpotentieel en doet verbetervoorstellen. Je initieert, leidt en/of neemt deel aan in- en externe projecten. Tevens onderhoudt je het in- en externe netwerk.
Vereisten
Wat neem je mee?
- Je beschikt minimaal over een afgeronde relevante hbo-opleiding aangevuld met een managementopleiding op minimaal post hbo-niveau en (minimaal 5 jaar) relevante werkervaring in een leidinggevende horeca functie.
- Je hebt ervaring met het aansturen en coachen van leidinggevenden.
- Je weet hoe je gastvrijheid creëert, hoe je medewerkers daarop coacht en hoe je verbeterprojecten opzet.
- Je hebt goed commercieel inzicht, weet hoe je de processen optimaliseert zodat je gastvrijheid en commercie verbindt.
- Je bent een verbinder die gericht is op samenwerken en proactief de gemeenschappelijkheid zoekt. Een afdelingshoofd die met open vizier en intrinsieke motivatie de verbetering inzet en mensen in hun kracht zet.
- Je bent sensitief, hebt een uitstekende sociale antenne, bent communicatief vaardig, proactief, maar zeker ook besluitvaardig en mensgericht. Je bent daarmee een verandermanager en weet medewerkers daarin op de juiste wijze mee te nemen.
- Je bent procesmatig sterk, daadkrachtig en innovatief. Je hebt abstraherend vermogen, lef en bent verbindend naar je diverse gesprekspartners.
- Je hebt ervaring met het afstemmen met diverse actoren in een complexe organisatie.
Dit bieden wij
We zijn een kleine organisatie maar hebben een grote naam. Onze medewerkers roemen de goede sfeer. Hier werk je in de voorhoede van je vak en bereik je de toppen van je kunnen. Je krijgt een uitdagende en afwisselende functie, in eerste instantie voor de duur van een jaar met intentie tot vast dienstverband en met een salaris van minimaal €4.244,- en maximaal €6.396,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (FWG 65 CAO ziekenhuizen) Daarnaast profiteer je van prima arbeidsvoorwaarden waaronder een eindejaarsuitkering en een goede pensioenvoorziening, maar ook zaken als gratis sporten en een prachtige werkplek. Lees meer over onze arbeidsvoorwaarden.
Leuk om te weten: medewerkers zijn erg tevreden over de Sint Maartenskliniek als werkgever. Daarom zijn wij dit jaar wederom uitgeroepen tot een World-class Workplace, hét keurmerk voor excellent werkgeverschap. We zijn zelfs voor de tweede keer branchewinnaar in de categorie Ziekenhuizen!
Nu solliciteren
Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Herman Krabbenbos. Hij is bereikbaar via 06-5250 4320 en [email protected].
Wil je direct solliciteren? Gebruik dan vóór 5 december de knop 'solliciteren' bovenaan deze pagina. We kijken nu al uit naar jouw reactie!
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 12 en/of 13 december .
Screening van CV, diploma’s, identiteitsbewijs, actuele verklaring omtrent gedrag (VOG) en indien van toepassing BIG-registratie, maakt deel uit van de selectieprocedure. Dit om de veiligheid van onze patiënten en medewerkers te waarborgen.
Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern bekend gemaakt, waarbij geldt dat interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben op externe kandidaten.
Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
of
Helemaal klaar!
We hebben je reactie goed ontvangen.